Monday, April 22, 2013

Brings Out YOUR Inner WARRIOR

Assalamualaikum reader!!!! (yang mana ada jelah ek)

ok berkenaan dgn tajuk entry uncle pada kali ini adalah bergatung kepada isu semasa.
Isu semasa ini melibat isu semasa uncle sedag menaip entry ini, isu semasa yang uncle hadapi dan bukan isu semasa negra kita kini.(I'M NOT THE KEYBOARD WARRIOR OKEYHH)

APA MAKSUD "THE INNER WARRIOR"? mudah dan simple malahan senang lagi kacang jawapannya. Maksudnya adalah semangat juang dalam diri kita untuk terus memperkukuhkan kewujudan kita didunia dalam mempertahankan apa yang pentign bagi diri kita. MAK AAAAIIII!!!!!! korang faham ke idok? (LANTAK KORANGLAH)


skang ni uncle ngah taip mggunakan laptop akak ipar uncle, laptop ni mengalami kerosakan setelah di smack down oleh anak sedara uncle smpai sesetengah huruf tak berfungsi (wat-wat faham jelah ek). jadi penulisn entry kali ini mmng bnyak mncabar diri uncle hingga terpaksa menekan laptop sekuat hati.. ini yang membangkit "the inner warrior" sbb bunyi dh mcm mesin taip zaman dulu dah hahahaha.

ok isu yang uncle hadapi sekrang ini adalah "jobless" dh hampir 3 bulan dh mcm ni sejak habis exam bulan 1. sebulan pertama seronoklh bercuti sakan konon. Walaupn ada usaha mencari keje tapi usaha tak hebat sangat. Bulan kedua uncle stat menyambung kembali MY HOBBY iaitu BAKING hahaha. takdalah pandai sangat tapi sekadar suka mencuba. Adalah satu dua produk yang menjadi (sekadar untuk makan sendiri hahahaha klau tak makan sape lagi). Kalau nk tgok apekeje hasil air tangan uncle sila ke facebook AZLEE AR_RAHIMI kat sana ada mcm hehehe (PROMOTE SKIT KT KAK JAH SBELAH UMAH). Sekarag dh masuk 3 bulan... HAAAAA baru sekarang lah mcm2 bermain difikiran ko!

Bile kawan2 dah mula jejak kaki dalam alam pekerjaan semakin ramai, ko duduk terkebil-kebil lagi meraba dalam dunia yag cerah ini... mula lah rasa pelbagai perasaan (tapi bukan perasaan kucing nk beranak ok, lagipun penah ke korg rase kucing nk berank nyer perasaan?). korang mesti tertanya bile orang tue ni nak cerita tentang THE INNER WARRIOR? melalut smpai kucing plak ni.

ok tntang "BRInGS OUT YOUR INNER WARRIOR" uncle nak share sesuatu. BAHAWASANYA keadaan dimana anda semua JOBLESS tidaklah seteruk mana. Uncle ada kawan2 yang sentiasa membantu uncle dlam apa sahaje keputusan yang Uncle akan buat (terima kasih sahabat-sahabat ku) ada yang sokong sangat uncle sambung belajar, ada yang tolong cari peluang kerja dimana sahaja. tetapi akhirnya itu bergantung kepada keputusan Uncle dan TAKDIR ILAHI.
1# kawan-kawan mampu megorek keluar THE INNER WARRIOR anda dlm keadaan positif mahupun negatif. Diorang membantu korg buat keputusan.

saat-saat mcm JOBLESS ni sepatutnya kita gunakan dengan sebaik-baiknya selai dari mencari keje. Uncle akui sangat kecewa pabila usaha kita selama tidak ada hasil, seolah-olah tak ada tempat untuk kita diluar sana bila JOBLESS. TERUSKAN USAHA ANDA. mesti ada yang dengar dari sedara mara sahabat handai atau semasa mak jemah dan kiah propa bergossip kt tepi lubang kubor, "alah belajo tinggi2 pun bukan nyer dapat keje pun" haaaa ayat PUAKE ni selalu dengar kan. Nasihat Uncle ko curah asid dalam tekak diorag hahahah ( eh jgn ko pegi wat betul2 plak naya aku kang, gurau je tu. JADIKAN itu sebagai penguat semangatuntuk korang buktikan pada mereka. Selepas ini tentu jemah and the gang melutut kat korang semula hahahah (jgn lupa sentiasa ucap syukur pada ILAHI).
2# JAdikan kata2 NEGATIF sebagai BOOSTER utk korang BERGERAK MAJU KEHADAPAN.

bagaimana korang nk bangkit THE INNER WARRIOR dalam keadaan korang yang semangat semakin menurun ni? (yelah hari-hari bukak mata je tunggu panggilan interview atau result interview lam-lama xmampu nak tunggu rase nak meletop je kan). OK uncle ada TIPS, DOA dan TAWAKKAL itu lah perkara terbaik sebab tiada perkara akan terjadi tanpa IZINNYA.
3# DOA dan TAWAKKAL adalah cara terbaik mencati YOUR INNER WARRIOR.

masih ada lagi cara-cara untuk membangkit kan inner warrior korg.. segalanya dari perspectif uncle. sila lah terus membaca etry akan datng (tak nk bace pun xpe ada Uncle kisah?) EHHH KISAH SEBENARNYA HAHAHA ... UNCLE SAYANG ALL MY READER (anak sedara uncle tanya kat sebelah ni "ada reader ke?" duusssshh kene sekeh kepala hahahaha mulut puake hahahahahha)



No comments:

Post a Comment