Wednesday, May 25, 2011

keje part time

dah abis final exam yeeehhhaaaa!
hahaha tak sangka seronok sangat bile final dah abis, dan sangat tak sangka yang menjadi pelajar ijazah tidak semudah yang disangka aduiss, (ini disebabkan not well prepared and i've got problems with my lecturer)
tapi tak mengapalah yang lepas tu biarkan lah lepas kalau lecturer tu x suke aku nak buat macamana kan? die ingat study ni sekadar nak dapat a good result ke? kalau sekadar itu boleh kite student reramai belajar macamana nak meniru supaya segala jawapankita adalah sebijik dengan buku dan boleh lah dapatkan a great result!! setiap kali aku menjawab final paper aku akan berusaha study untuk mengembangkan ilmu yang aku ada beyond our own syllabus dan dalam final paper aku akan menanalisis segala yang ditanya dan masukkan pelbagai idea yang baru tetapi berkaitan dan aku rase mampu untuk menyokong isi kandungan jawapan aku, WHAT YOUR PROBLEMS MY DEAR LECTURER! did u know that i'm not really in your class even you can see me from behind your PC hahaha. because from the first class u never stand while u lecturing and stay sit on your comfort sit, read from the PC monitor, and just read whatever the appear from the monitor! and u know what I hate the most? when we as ur beloved student try to ask a question, u suddenly angry when u realize that u cannot answer the question. What the nice lecturer u've become... i love u so much (tangan didada dan mata ke atas hahaha).and i heard from my few of my friend that u always said that i am really in critical situation becoz of my style of answer is not followed the answer scheme, Hello! n daaa...

ops aku dh mngumpat dipagi hari hahahah. sorylah terEmo skit hahaha
xpelah yang lepas tu biar lepas kita tgok je result yang akan kuar nanti (takut) tapi aku dah buat yang terbaik dah.. insyallah.

hahah tajuk entry adalah keje part time (well mngumpat pun Kind of my Part time job hahaha) aku skang ni keje part time di unit kaunseling UiTM Pahang, memang duk ngan kaunselor-kaunselor yang hebat diorang hebat sangat.. agak seronok bile dapat keje, yelah cuti empat bulan xda nak wat ape.. so lebih baik aku keje walaupun gaji kecil tapi experience yang dapat tu lebih bernilai kan, kan,kan, hahaha

aku keje part time as a multitasking employee, ape sahaja keje yang ada diorang akan suruh aku but tak adalah sampai diorang nak dera aku  lak kan? lagipun gaji dari keje ni aku akan gunakan untuk beli barang and bayar yuran untuk semester hadapan. kene ada persediaan sendiri tak boleh nak mengharapkan family je.
walaupun diorang kate "it ok my son, we can do anything just to make sure that u will finish ur study" (diorang cakap Bahasa Melayu lah kan) aku ni lak jenis yang suke berdikari malah lebih suka memberi dari menerima. so i decided to have my own part time career from now. pas ni klau ada masa aku nk berniaga kecil-kecilan plak, macam dah idea ni mencurah-curah tunggu nak dikeluarkan dan dilaksanakan je...

wah entry ni panjang nye.. macamlah ada orang nak baca hahaha (syok sendiri) well saje menulis kalau ada orang nak baca so thanks hehehehe
chow sin chee -assalamualaikum_l

No comments:

Post a Comment